Verksemdstrategi
Strategien skal styrke evna vår til å løyse samfunnsoppdraget, og gi felles retning for arbeidet vårt, no og i framtida.
Strategien gjeld frå 2024, og har ein fleirårig tidshorisont.
Visjon og verdiar
Fiskeridirektoratets visjon er «Livet i havet – vårt felles ansvar». Våre verdiar er Kompetent, Tillitvekkande og Tydeleg.
Satsingsområde
Våre fem satsingsområde er berekraft, digitalisering, kompetanse, brukarvenleg og organisasjonsutvikling.
Berekraft
Bevare artsmangfaldet
- Vi skal innhente kunnskap, gi råd og implementere ei berekraftig forvalting av artsmangfaldet i havet
- Vi skal utvikle digitale verktøy for betre grunnlag for avgjersler om artsmangfald
- Vi skal aktivt ta del i berekraftsertifiseringa
Redusere marin forsøpling
- Vi skal fortsette våre oppryddingstokt, og kommunisere offentleg kva som vert rydda og kvar
- Vi skal styrke samarbeidet med næringa og lag/organisasjonar om marin forsøpling
- Vi skal gjennomføre offentlege haldningskampanjar mot marin forsøpling
Berekraftige sjømatnæringar
- Vi skal bidra til å synleggjere klimaavtrykket i næringane og bidra til eit klimanøytralt regelverk
- Vi skal utvikle gode verktøy for kontroll, tilsyn og rettleiing, for å sikre etterlevinga av regelverket
- Vi skal samarbeide med næringane om berekraftig sameksistens
Redusere fotavtrykket
- Vi skal redusere klimaavtrykket frå direktoratet og sikre berekraftig drift
- Vi skal gjere eit kompetanseløft i direktoratet for berekraftforståinga
- Vi skal syneiggjere effektane av forvaltinga i eit berekraftperspektiv
Digitalisering
Bruke ny teknologi
- Vi skal vere modige og nysgjerrige og ta i bruk ny teknologi og kunstig intelligens
- Vi skal hente ut gevinstar og effektivisere forvaltinga gjennom digitalisering
- Vi skal velge berekraftig teknologi og minske miljøavtrykket
Sterk sikkerheitskultur
- Vi skal ivareta konfidensialitet, tilgjengelegheit og integritet for våre brukarar
- Vi skal sikre at vi veit kva data vi kan dele, og kven som får tilgang til kva
- Vi skal vidareutvikle dagens rutinar og opplæring av tilsette i sikkerheit
Gode brukaropplevingar
- Vi skal fremme digitalt medborgarskap og alle våre tenester skal vere samanhengande
- Vi skal utvikle tenester gjennom effektiv sjølvbetening og automatisering
- Vi skal lage digitale løysinger som er enkle å bruke og lett tilgjengelge
Dele data
- Vi skal ha effektiv informasjonsdeling mellom samarbeideade tredjepartar
- Vi skal sikre at informasjonen vi samlar inn fremmer kunnskap hos dei vi deler data med
- Vi skal vere til stades i offentlegheita med fakta
Kompetanse
Attraktiv arbeidsplass
- Vi skal tiltrekke oss kompetente og kunnskapsrike medarbeidarar
- Vi skal ha målretta rekruttering og kompetanseheving
- Vi skal identifisere framtidige kompetansebehov
Kunnskapsbaserte avgjersler
- Vi skal vere ein kunnskapsleverandør med høgt truverd
- Vi skal vere oppdaterte på ny kunnskap og samfunnsutviklinga
- Vi skal ha effektiv behandling og læring av klagesaker
Kompetente fagmiljø
- Vi skal behalde og vidareutvikle eksisterande kompetanse
- Vi skal vere gode på å hente inn kunnskap og kompetanse
- Vi skal ha høg digital kompetanse
Samarbeide og dele kunnskap
- Vi skal samarbeide på tvers i direktoratet og dele kunnskap og erfaring
- Vi skal etablere gode samarbeidsarenaer med eksterne aktørar
- Vi skal vere nysgjerrige og søke ny kunnskap
Brukarvennlig
Vere relevant
- Vi skal forstå og involvere brukarane
- Vi skal ta inn brukarperspektivet i utvikling av digitale løysingar
- Vår bodskap skal vere tydeleg og einskapleg
Vere open
- Vi skal dele alle data vi kan dele
- Vi skal formidle kunnskap
- Vi skal fulltekstpublisere alle dokument vi kan dele
Utvikle effektive tenester
- Vi skal utvikle gode sjølvbeteningsløysningar
- Vi skal etablere og kommunisere mål for saksbehandlingstid
- Vi skal jobbe vidare med å sikre likebehandling
Forenkle
- Vi skal ha ein heilskapleg strategi for alle kanalane vi informerer i
- Vi skal bruke klart språk
- Vi skal gjere det enkelt for brukarne å finne relevant informasjon
Organisasjonsutvikling
Bygge felles organisasjonskultur
- Vi skal jobbe for kontinuerleg forbeering gjennom systematisk evaluering og konstruktive tilbakemeldingar
- Vi skal vidareutvikle våre etiske retningsliner og sikre at vi dokumenterar det vi gjer
- Vi skal utvikle ein positiv kultur for å melde avvik og forbetre oss
Internkommunikasjon
- Vi skal jobbe for god informasjonsflyt og internt samarbeid på alle nivå i direktoratet
- Vi skal ha leiarar som legg til rette for god medarbeidarutvikling, og er trygge på fjernleiing
- Vi skal systematisk måle effekten av, evaluere og forbeere internkommunikasjonen vår
Om Fiskeridirekoratet
Fiskeridirektoratet er myndigheitenes rådgjevande og utøvande organ innan fiskeri- og akvakulturforvalting i Norge. Direktoratet er underlagt Nærings- og fiskeridepartementet.
Vårt samfunnsoppdrag er å fremme lønsam og verdiskapande næringsaktivitet, gjennom berekraftig og brukarretta forvalting av marine ressursar og marint miljø.